Gestionarea relatiilor cu clientii sau software-ul CRM este esentiala pentru dezvoltarea industriei de software si este unul dintre cele mai raspandite soft-uri de afaceri. Potrivit sondajelor, aproximativ 63% din toate proiectele CRM se confrunta cu probleme de implementare. Cum puteti asigura implementarea cu succes a unui software CRM si cum puteti atinge succesul folosindu-l? Iata cateva idei de luat in seama!
Daca ati decis sa implementati un software pentru managementul relatiilor cu clientii, este esential sa stabiliti cateva obiective. Inainte de implementare intrebati-va echipa ce anume din activitate dicteaza nevoia unui CRM? Ce vor membrii echipei sa realizeze cu un CRM? Ce caracteristici CRM sunt necesare? Ce probleme s-ar rezolva cu un CRM? Prin definirea obiectivelor in avans, veti stabili valori pentru masurarea progresului. De aceea, este esential sa identificati in mod clar nevoile companiei inainte de implementarea CRM.
Mai mult decat atat, exista diferite tipuri de CRM si fiecare ofera caracteristici specifice pentru atingerea obiectivelor specifice propuse. Fiecare dintre cele trei tipuri de soft (operational, analitic si colaborativ) ofera caracteristici si functii diferite si trebuie ales in functie de nevoi.
Inainte de a implementa sistemul, asigurati-va ca angajatii inteleg in mod clar schimarile prin care trebuie sa treaca odata cu acest nou sistem. Angajatii trebuie sa stie de ce se implementeaza noul sistem si ce rezultate doriti sa obtineti. Doar cand vor avea o imagine completa a ceea ce se intampla, toata lumea va actiona spre indeplinirea obiectivului propus!
Luati-va timp suficient pentru perioada de invatare. Unii angajati ar putea gasi sistemul ca fiind foarte intuitiv si atunci invata repede, iar pentru altii ar putea fi mai complicat sa se deprinda cu toate functiile si comenzile. Formarea este o parte importanta a implementarii, asa ca nu o treceti cu vederea!
Software retail | attosoft.ro
Orice companie functioneaza eficient si atrage clienti daca atmosfera interna este una armonioasa si orientata spre angajat. Asadar, oricand doriti sa implementati ceva nou, acordati atentie nevoilor reale ale angajatilor si incercati sa luati o decizie banzandu-va pe sugestiile lor. In cazul implementarii sistemului CRM sau a oricarui software retail, urmariti aceleasi principii si veti culege roadele succesului. Mai multe detalii pe attosoft.ro