Comunitatea auto generala a auzit deja multe despre problemele legate de pornirea motorului in timpul iernii si despre modalitatile de rezolvare a acestora. Dar unele dintre nuantele acestei probleme nu au fost inca clarificate. In randurile urmatoare se incearca clarificarea acestei probleme.
Pentru inceput, trebuie amintit de ce, in timpul iernii, din cauza uleiului pornirea motorului se deterioreaza. Motivul este simplu – atunci cand este racit, fiecare lichid se ingroasa. Uleiul mineral, de exemplu, la temperaturi sub -10 ° C are consistenta similara cu smantana groasa. Pomparea unei astfel de substante prin canalele de ulei si rotirea arborelui cotit al unitatii de putere necesita eforturi de care nu orice demaror si baterie sunt capabile.
Pentru a rezolva problema, s-au inventat uleiurile de motor sintetice, care se ingroasa mai putin la frig. Dar si cu un astfel de ulei, multi soferi au mai experimentat probleme in pornirea motorului iarna. Deci, dupa cum se vede, problema, desi mai rara, ramane.
Printre uleiurile de motor sintetice se mai numara cele care sunt concepute pentru a functiona la temperaturi scazute si cele care sunt recomandate pentru masinile care ruleaza in tari cu clima calda. De aici concluzia ca este logic inainte de debutul iernii, in loc de ulei obisnuit, sa se puna ulei de motor cu caracteristici de 0W-20 – si soferii vor uita de problema pornirii la frig.
Ei bine, daca iarna masina parcurge 10.000-15.000 de kilometri, adica sfarsitul sezonului rece coincide aproximativ cu momentul urmatorului schimb de ulei in motor (pentru vara), atunci aceasta abordare este complet justificata.
In marea majoritate a cazurilor, insa, o masina tipica de oras va parcurge 5.000-7.000 km iarna, in cel mai bun caz. Din acest motiv, schimbarea uleiului de motor pentru fiecare sezon nu este cea mai buna procedura. Asa ca unii proprietari de masini aleg o cale diferita – adauga aditivi speciali la uleiul de motor inainte de inceperea iernii.
De retinut – metoda „aditiva” pentru a facilita pornirea motorului iarna nu trebuie utilizata daca temperaturile medii de iarna nu scad sub -10 ° C.